Werken en waarden bij ZZG

Image00102 Image00102 Image00102

Deskundig, liefdevol en helder

Naast dat we 'Oog voor elkaar' hebben bij ZZG, hebben we ook waarden die daaraan ondersteunend zijn. Wat merk je hier als leerling verzorgende 3IG van? Lees je mee?

Image00102 Image00102

Deskundig, liefdevol en helder

Naast dat we 'Oog voor elkaar' hebben bij ZZG, hebben we ook waarden die daaraan ondersteunend zijn. Wat merk je hier als leerling verzorgende 3IG van? Lees je mee?

De toepassing van ZZG waarden binnen je werk

Deskundig, liefdevol en helder. Met deze woorden geven we aan hoe we bij ZZG werken. Iedereen. In de zorg, maar ook in de ondersteunende teams, de managers en het bestuur.

We leggen steeds meer nadruk op eigen verantwoordelijkheid van cliënten en van medewerkers. Op samenwerken. Uitgaan van wat iemand wel kan en zoeken naar mogelijkheden. Zowel bij
cliënten als bij onszelf.

waarde deskundig ZZG zorggroep

Deskundig.  Als leerling ben je je volop aan het ontwikkelen in jouw vak van verzorgende 3IG. Via het traject 'gepersonaliseerd opleiden' helpen werk- en leerlingbegeleiders  je met hun professionaliteit om het vak onder de knie te krijgen. Natuurlijk samen met jouw collega's die hun expertise weer aan je over kunnen brengen.

Bij ZZG vinden we de deskundigheid van medewerkers belangrijk. Tijdens je loopbaan bij ZZG kun je je daarom ook na de leerlingfase, blijvend ontwikkelen. 

Liefdevol waarde ZZG leerlingen verzorgende 3IG

Liefdevol. Dat gaat om hoe we met een ander omgaan. Met elkaar en met cliënten en hun naasten. Liefdevol is hulp bieden wanneer een ander dat nodig heeft. Maar ook  erom durven vragen in het vertrouwen dat we er voor elkaar zijn.

Daarnaast ben je er vanzelfsprekend voor elkaar. Om naar elkaar te luisteren of om uit eigen beweging een kopje koffie voor een collega mee te brengen. Liefdevol zit in kleine dingen, die als groots ervaren worden door de ander.

waarde zzg helder leerling verzorgende 3IG

Helder. Hierbij gaat het erom of wat we doen, ook duidelijk is voor de ander. Over hoe we met elkaar communiceren. Is het duidelijk wat er van je verwacht wordt? Hoe je daaraan kunt voldoen? En wat jij daarbij nodig hebt?  Zorg je zelf ook voor heldere communicatie?

Het communiceren met cliënten vullen we op dezelfde manier in. Als we tegen elkaar zeggen wat we doen en doen wat we zeggen, zijn we samen al een heel eind op de goede weg.